1393-05-21 15:35
2083
0
935
متخصص پوست و مو:

آفت دهان نشانه بیماری بهجت است / نابینایی در کمین مبتلایان

یک متخصص پوست و مو آفت دهان را نشانه بیماری بهجت دانست و نابینایی را یکی از عوارض این بیماری برشمرد.

به گزارش گلستان ما ، پرویز طوسی، متخصص پوست و مو در درباره بیماری بهجت گفت: بیماری بهجت به شکل آفت در دهان و ناحیه تناسلی خود را نشان می‌دهد یعنی زخم‌های کوچک گردی که مرکزش زرد و اطرافش قرمز است در میان آن وجود دارد در دهان خود را نشان می‌دهد.

وی درگیر شدن چشم را از عوارض و نشانه‌های دیگر این بیماری عنوان و تصریح کرد: در نتیجه این بیماری بخشی از عروق چشم ملتهب شده، دید کاهش پیدا می‌کند و گاهی نیز بر روی پوست جوش چرکی عارض می‌شود یا اینکه عوارض مفصلی داشته باشد و گرفتگی رگ روی دهد.

این متخصص پوست و مو افزود: با توجه به اینکه این بیماری بخش‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند معمولاً متخصص پوست یا روماتولوژیست این بیماری را تشخیص می‌دهد و سپس در صورت درگیر شدن چشمان در بیماری بهجت، متخصص چشم نیز وارد مرحله درمان می‌شود.

طوسی گفت: بیماری بهجت درمان شفا بخش ندارد و در کل بیماری مزمن و ادامه دار و عود کننده است یعنی گاهی ساکت می‌شود و گاهی عود می‌کند ولی با مراجعه به پزشک و اتخاذ تدابیر پزشکی و مراقبتی قابل کنترل است.

وی درباره عوارض همیشگی بیماری بهجت بر اندام به خصوص چشم گفت: ممکن است عوارض چشمی بیماری بهجت همیشگی باشد و دید چشم برای همیشه کم شود یا کوری دو چشم را به دنبال داشته باشد و مسائلی از این دست چشم را درگیر کند.

این متخصص پوست و مو درباره اقدامات پیشگیرانه درباره بیماری بهجت نیز گفت: اقدامات پیشگیرانه‌ای برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری بهجت در افراد وجود ندارد.

طوسی خاطرنشان کرد: بیماری بهجت در ایران نسبتاً شایع است ولی بر اساس آمارها این بیماری بیشتر در کشورهای خاوردور، نژاد مغولی و کشورهای مدیترانه دیده می‌شود.

وی ارث و ژنتیک را در ابتلا به این بیماری موثر دانست و افزود: این بیماری مسری نیست.

این متخصص پوست و مو درباره شیوع این بیماری نیز گفت: شیوعش در مردها بیشتر در دهه سوم زندگی است و نشانه‌ها و عوارض شدیدتری را در پی دارد. / فارس

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.